Den här sajten använder cookies OK, JAG ACCEPTERAR COOKIES Mer information >
http://financialevenings.se/http://www.unqouted.se/YouTube

3D bolag blir listat

WizzCom 3D Productions AB (publ)

 

TECKNINGSERBJUDANDE gällande

WizzCom 3D Productions AB (WizzCom)



WizzCom är specialister på produktion av "verklig tredimensionell film” där budskapet kan ses i 3D utan särskilda 3D-glasögon! WizzCom vänder sig primärt till ”Digital Signage” marknaden, dvs reklam och information på digitala skärmar i
publika miljöer såsom köpcentra, butiker mm. WizzCom säljer även Alioscopys unika 3D-skärmar som visar 3D utan behov av speciella 3D glasögon, till vilka WizzCom har utvecklat en avancerad plattform för integrering av 3D skärmar i nätverk tillsammans med 2D skärmar samt produktion, uppspelning och managering (managering = "administration och hantering av innehåll") av såväl 3D som 2D film i samma system.

Varför 3D inom Digital Signage?
• Fantastisk teknik för att visualisera produkter och erbjudanden
• Alla stannar upp och tittar. 30 ggr längre tid att kommunicera budskapet
• Högre uppmärksamhet och mottaglighet för budskapet
• Snabbare inlärning. 200% effektivare inlärning jämfört med 2D
• Ger avsändaren en ”gloria” av hightech, ledande företag i framkant
• Tester visar på försäljningsökningar jämfört med vanliga 2D skärmar

Kombinationen av att kunna erbjuda avancerad hårdvara och programvara gör WizzCom till ett av de tekniskt ledande och därmed mest intressanta företagen inom Digital Signage.

Denna erbjuder helt nya möjligheter för presentation av reklam, information och budskap inom Digital Signage. Ett flertal försäljningar av produktion och skärmar har genomförts. Pilotprojekt har nyligen inletts i Sverige med McDonalds (http://www.di.se/#!/pressreleaser/2014/8/15/mcdonalds-saljer-smoothies-via-3d/ ), Telenor m fl. I USA har mottagandet varit mycket positivt och möten med flera stora företag som Universal, Warner, Sothebys och Outtech är inbokade under hösten. Som nya kunder under 2014 kan nämnas bl a Fritidsresor och Disney. Disney är ny kund via det helägda dotterbolaget WizzCom Inc som är etablerat i Las Vegas, Nevada, USA.



Följande tillgångar gör företaget unikt på marknaden:
1. WizzCom är kontrakterad ensam distributör i Norden, Baltikum och USA av de marknadsledande skärmarna för 3D utan glasögon. Dessutom har man rättigheten att sälja skärmarna på alla övriga världsmarknader.
2. WIZZCOM 3D Media Player, en mjukvara som komprimerar 3D-filmer i ett betydligt mindre bandbreddskrävande format än tidigare. Ex. möjliggör denna mjukvara central hantering över Internet av filmer i s k Digital Signage nätverk vilket tidigare inte varit möjligt p g a storleken på autostereoskopiska filmer (ca 8 ggr större än motsvarade 2D–film av HD-kvalitet) (unik produkt).
3. WIZZCOM 3D Media Manager (Content Management System, CMS) för hantering och administration av såväl 3D-/ som 2D-innehåll i Digital Signage nätverk. Integrationer samt egenutveckling av Wizzcom 3D Media Player 1.0 (CMS) för att kunna hantera 2D och 3D-skärmar i kombination har slutförts under 2014 och presenterats för kund vilket ytterligare skapat stort intresse för framtida kundprojekt. Under hösten lanseras version 2 med möjligheter att skapa 3D i realtid och med interaktiva funktioner. Ett flertal försäljningar av produktion och skärmar har genomförts under året.
4. Marknadsledande filmproduktionsstudio för såväl datoranimation som "live" film i 3D & 2D. WizzCom 3D Productions är ett "best in class" full-service produktionsbolag med tjänster från manus till färdig film:
1) Produktion av livefilm i 3D & 2D
2) Produktion av datoranimerad film i 3D & 2D
3) Konvertering av 3D film med glasögon till 3D film utan glasögon
(stor marknad för att konvertera befintliga 3D-filmer!)

Det potentiella kundunderlaget för WizzCom är mycket stort då WizzCom kan leverera allt ifrån en enskild 3D skärm med dator och filminnehåll, till stora Digital Signage nätverk bestående av såväl 3D som 2D skärmar och hantering och managering av kundernas filminnehåll i 3D & 2D. Den kommande möjligheten att i realtid kunna skapa enkla 3D budskap direkt i CMS systemet ”WIZZCOM 3D Media Manager” innebär en mycket stor kundanpassning och förenkling av innehållshantering. WizzCom känner inte för närvarande till någon annan aktör som kan erbjuda sina kunder ovanstående presenterade kompletta lösningar. Erbjudandet med 3D inom Digital Signage har rönt ett mycket stort intresse på marknaden och ett flertal säljdialoger har inletts.

• Det finns inga externa lån från finansiella kreditgivare.
• Bolaget har endast 30 000:- kronor i balanserade utvecklingskostnader, dvs. det finns inga stora avskrivningar som framledes belastar bolagets resultat.
• WizzCom bedriver verksamhet i en växande bransch med modern teknik och mycket stark tillväxt.
• Bolaget bedöms ha en stor potential för framtiden och med kommande högre värden.

Erbjudandet och dess bakgrund:

Fram till sommaren 2013 var WizzCom ett helägt dotterbolag till Sensavis AB. WizzCom gjorde en nymission på 4,1 mkr vilket minskade Sensavis ägarandel till ca 63%. Med detta kapitaltillskott har WizzCom sedan dess omstrukturerats och fokus är nu att satsa på marknaden för Digital Signage. WizzCom har även anställt personal med mångårig erfarenhet från Digital Signage-branschen.

Styrelsen i WizzCom har beslutat att lista bolaget vilket ska göras så snart det är möjligt. Med anledning av detta genomförs nu en första ägarspridning via försäljning av befintliga aktier som ägs av moderbolaget Sensavis AB.

I föreliggande Erbjudande avyttrar Sensavis befintliga aktier och minskar vid full teckning till 51 % ägarandel i WizzCom. Genom detta får WizzCom en ägarspridning, vilket är en förutsättning för att kunna lista Bolaget. Dessutom är det helt i linje med det strategiska beslut som Sensavis styrelse fattat, nämligen att fokusera på sin egen kärnverksamhet med krävande kapitalbehov. Sensavis kan därför inte längre stödja WizzComs tillväxt med egna medel. Det är viktigt att i sammanhanget förtydliga att Sensavis inte minskar sitt ägande därför att man inte ser potentialen i WizzCom utan att det är en naturlig utveckling för Sensavis att fokusera på sin kärnverksamhet och sin satsning på främst produkten ”The 3D Classroom”.

Investerare kan under perioden 18 augusti-2 september 2014 teckna en eller flera poster á 10 000:- innehållande:
1. 1 000 aktier i WizzCom, aktiekurs 4:- per aktie (säljs av Sensavis).
2. Konvertibelt skuldebrev om nominellt 6 000:-. Konvertiblerna kommer under oktober 2015 kunna konverteras till en kurs om 6:- per aktie. Ränta på konvertibelt skuldebrev löper från 1 september 2014. Ränta utgår med 5 procent per år och utbetalning sker per 31 mars 2015 samt vid inlösen 31 oktober 2015.
3. 200 vederlagsfria teckningsoptioner med rätt att teckna ytterligare 200 aktier i WizzCom till kursen 5:- per aktie under perioden 3-21 november 2014.

Erbjudandet omfattar 728 poster. I det fall att Erbjudandet skulle övertecknas kan Erbjudandet utökas med 150 poster. Tilldelning av poster kommer att ske i den ordning som teckningsanmälan inkommer.

Kapitaltillskott till WizzCom (punkt 2 och 3) skall primärt användas för framåtriktade marknadsföringsinsatser.

Innan föreliggande Erbjudande uppgår aktuellt antal aktier i Bolaget till 6 020 820 st. Vid en aktiekurs om 4:- per aktie värderas WizzCom till ca 24 mkr.

Styrelsen i WizzCom gör bedömningen att förutsättningarna för att skaffa ytterligare kapital till verksamheten kommer att vara goda, speciellt inför en listning av WizzCom. Med dessa tillskott bedöms WizzCom kunna
utvecklas enligt plan. Utgångspunkten är att WizzCom gör ytterligare emission inför listning, förmodligen till en betydligt högre aktiekurs. Om det visar sig att WizzCom under perioden, fram till dess att nästkommande emission är genomförd, behöver ytterligare kapital utifrån det som nu anskaffas, avser Sensavis att lämna ett kortfristigt lån.

WizzCom omsatte 2010 ca 1,7 mkr med en förlust på ca 0,7 mkr, 2011 var omsättningen ca 3 mkr med förlust på ca 0,5 mkr, 2012 var omsättningen ca 1,7 mkr med 2,3 mkr i förlust, 2013 var omsättningen ca 0,8 mkr med en förlust på ca 3 mkr. Noteras kan att WizzCom under denna tid varit ett helägt dotterbolag till Sensavis som ej har haft möjlighet att tillföra de resurser som krävs för WizzComs expansion. Budgeterad omsättning för 2014 ligger på 4-7 miljoner med ett negativt resultat i nivå med 2013 vilket orsakats av ökade investeringar i produktutveckling. WizzCom räknar med att ett kapitaltillskott om 6-8 mkr under 2014 är fullt tillräckligt för att under 2015 uppnå ett positivt kassaflöde i verksamheten. För 2016 budgeteras en omsättning om 53,5 mkr med ett resultat om cirka 3,2 mkr. Bolaget bedömer att fr o m 2017 kunna nå en omsättning på cirka 100 mkr med en vinst på cirka 8,5 mkr.

För ytterligare information om bolaget se http://www.wizzcom.se/ och http://3dsignagesolutions.com/ för mer info om produkterna.

Kopparberg Invest (stor ägare i Sensavis) har fått i uppdrag att administrera föreliggande Erbjudande. Frågor besvaras därför av Anna-May Wester, styrelseledamot i Sensavis och VD i Kopparberg Invest, tel +046 (0)70 849 14 39
E-post: anna-may@kopparberginvest.se


Senaste:
· Numisbing AB (publ): ROADSHOW I DECEMBER 2019
· Numisbing AB (publ): Roadshow i juni 2019
· Numisbing AB (publ): Roadshow i juni 2019
· HireXtra AB: roadshow i april
· roadshow i april